info text
  • Prihlásiť sa
  • Prihlásiť sa
Úvodná stranaTESCOMA blogTESCOMA newsOslavujeme 30. narodeniny

Oslavujeme 30. narodeniny

TESCOMA news
14. 10. 2022

Za každou silnou značkou stojí silný príbeh. Veríme, že taký je aj ten náš, ktorý začali písať pred tridsiatimi rokmi v roku 1992 dvaja nerozluční kamaráti a spoluhráči z kapely, páni Jiří Vaculík a Petr Chmela. Mimochodom, jeden z najstarších reklamných sloganov TESCOMY znie „Z garáže do sveta“. Naozaj trefné prirovnanie pre oboch vtedy mladých podnikateľov, ktorí začínali ako väčšina firiem v 90. rokoch od nuly a rýchlo vybudovali prosperujúcu firmu, ktorá sa stala lídrom vo svojom odbore. Z malého biznisu, ktorý skutočne odštartoval v prenajatej garáži v Zlíne, vznikla počas niekoľkých rokov svetová značka. Naše výrobky sú súčasťou domovov státisícov zákazníkov po celom svete. Sme hrdí, že sme tu už 30 rokov pre našich zákazníkov a že spolu s nimi oslávime 11. novembra 2022 naše narodeniny.  

„Uplynulo 30 rokov, my bilancujeme a zároveň sa pozeráme do budúcna. Vždy platilo a bude naďalej  platiť, že cieľom všetkého nášho snaženia a záujmu sú naši zákazníci. Ani v tejto zložitej dobe sme nijako nepoľavili. Ďalej vyvíjame nové výrobky a prinášame nevšedné inovácie. Prioritou pre nás zostáva najvyššia kvalita a vlastný dizajn výrobkov, často ovenčený medzinárodnými oceneniami. Zákazníci nás nájdu v kamenných predajniach, ale aj online. Zatraktívňujeme náš vernostný program a pripravujeme okrem iného aj nové webové stránky, ktorých súčasťou bude e-shop. Robíme všetko pre maximálny komfort zákazníkov a so zdravým optimizmom aj pokorou sa spolu s nimi tešíme do ďalších rokov,“ uviedol k firemnému výročiu Miroslav Seidl, generálny riaditeľ.

Naša cesta do čela hitparád

30-rokov-1

Deväťdesiatky - ladí nám to
Zakladateľom Jiřímu Vaculíkovi a Petru Chmelovi to spolu skvele ladí v muzike, priateľstve aj v práci. Tú si rozdelili hneď na začiatku: Petr je tvárou značky, venuje sa obchodu a marketingu. Jiří uplatňuje svoj talent na vynaliezanie a vývoj noviniek a cit pre dizajn výrobkov aj obalov.

30-rokov-2

Prvý hit
Tak to je on, náš prvý úspešný produkt. Sporič vody alebo perlátor. Dodnes je v predaji!

30-rokov-3

Z garáže do sveta
„Kľúčovým okamihom a tou podporou zhora, bez ktorej sa asi nikto nezaobíde, boli dva alebo tri sparné roky po sebe, keď sme s Petrem do Českej republiky začali dovážať ventilátory. Predali sme ich naozaj veľké množstvo a firma získala potrebný kapitál,“ spomínal na začiatky obchodovania Jiří. Odtiaľ bol už len krôčik k riadu a kuchynským potrebám aj zakladaniu zahraničných pobočiek. Tá talianska, riadená Lorenzom Fiorianim, sa stáva distribučnou bránou do sveta. 

30-rokov-4

Originalita hrá prím
Každý rok uvádzame na trh okolo 200 noviniek. Niektoré sú také špeciálne, že získavajú patent, iné (takmer tisícka) má chránený dizajn. A práve vývoj a dizajn je to, čo nás výrazne odlišuje od konkurencie. Preto v roku 2001 otvárame vlastné Vývojové a Dizajn centrum.

30-rokov-5

To by tak hralo,
aby sme desaťročné výročie neoslávili niečím špeciálnym! A to otvorením Logistického centra TESCOMA World, kde máme kancelárie, sklady, video aj fotoateliéry, laboratóriá a kuchyne pod jednou taktovkou.

30-rokov-6

Jedna "pecka" za druhou
Naše moderné laboratórium pre vývoj a kontrolu kvality kuchynských a domácich potrieb pomáha strážiť nezávadnosť a udržiavať vysokú kvalitu výrobkov. Od roku 2008 otvárame Predajné centrá TESCOMA nielen v Českej republike, ale aj v iných európskych krajinách. Ďalším skokom dopredu je otvorenie českého e-shopu, nasledovaného národnými variáciami.

30-rokov-7

Dizajn, to je bomba!
Ukazuje sa, že založenie Vývojového a Dizajn centra, ktoré zamestnáva špičkových konštruktérov, vývojových špecialistov a dizajnérov, bolo skvelou voľbou. Kľúčom k úspechu výrobkov dennej potreby je totiž kombinácia ich dokonalej funkcie, tvaru a vzhľadu. A tak hľadáme nové materiály aj technológie a vymýšľame netradičné riešenie. Tím šéfdizajnéra Ladislava Škody najnovším vychytávkam dáva atraktívny vzhľad, ktorý oceňujú používatelia aj odborníci v mnohých krajinách.

30-rokov-8

Zbierame "GRAMMY"
Vo svete dizajnu existuje množstvo medzinárodných prestížnych súťaží. Napríklad najstaršia z nich, GOOD DESIGN, oceňuje inovatívne návrhy, ktoré obohacujú náš život. Červenobiele logo RED DOT DESIGN AWARD sa objavuje u najvydarenejších svetových počinov a pre mnohých výrobcov a dizajnérov je akýmsi „dizajnérskym Oscarom“. Od roku 2010, kedy ikonická skladacia podložka ONLINE získala pre TESCOMU prvé vavríny, sme prestížnych ocenení pozbierali už sedem desiatok. 

30-rokov-9

Náš frontman
Petr Chmela vyhráva súťaž EY Podnikateľ roku 2016. Čo sa hodnotí? Samozrejme ekonomické výsledky firmy, ale aj jej globálny dopad. A k tomu osobnosť súťažiaceho, jeho podnikateľský príbeh a mimopodnikateľské aktivity. Sme hrdí.

30-rokov-10

Gitara utíchla
Dňa 13. júla 2019 dopadla na všetkých blízkych aj spolupracovníkov tvrdá rana. Spoluzakladateľ a vizionár Jiří Vaculík podľahol vo veku 54 rokov vážnej chorobe.

30-rokov-11

Hráme ďalej ako o život
Nasledujú mesiace a roky plné výziev. Po prerozdelení kompetencií na zabezpečenie plynulého chodu firmy prichádza na jar 2020 pandémia nasledovaná doposiaľ prebiehajúcou vojnou na Ukrajine. A my napriek tomu ideme ďalej, aby sme si svoje miesto medzi najvýznamnejšími svetovými výrobcami kuchynských potrieb zaslúžili a udržali.